Nachádzate sa tu:Hlavná stránka»Blog»Digi foto»Sony A6000 - lepší než SLT!
10.05.2014

Sony A6000 - lepší než SLT!

Napísal(a) 
Ohodnotiť túto položku
(3 hlasov)

Nespokojný s plynulosťou ostrenia na blízko vo videu na G6 som sa rozhodol vyskúšať nový CSC fotoaparát Sony A6000.

UPDATE 23.6.2015: Po vyše roku vydal Sony nový fw 2.0, odstránené nedostatky sú v násl. texte prečiarknuté

Pozn.: Odpoveď na môj problém som zistil až neskôr v podrobnej recenzii na Panasonic GH4 na portáli cameralabs.com:

In terms of the actual AF technology, Panasonic has stuck with a 100% contrast-based system. This now makes it the exception in the world of mirrorless cameras, where everyone else... ...employs a hybrid system which also includes phase-detect AF points embedded on the sensor. Contrast based AF systems are great for accuracy and can also be very quick, but they're not so good at tracking moving subjects. The problem is they don't know which direction to focus, nor indeed when to stop, so they hunt back and forth until they're sure they've found the point of maximum contrast where the subject is in focus. Panasonic and Olympus have accelerated this process so it happens extremely quickly, but the hunting process remains visible on movies and also slows the response for moving subjects. Phase detect AF however knows which way to focus and when to stop, so is much more confident, especially with moving subjects or when shifting (pulling) focus between subjects on videos. That's why hybrid AF systems which employ both technologies should in theory offer the best of both Worlds.

Pre kúpu fotoaparátu v striebornej farbe som si zvolil nemecký e-shop. Za fotoaparát som dal 610,- Euro bez poštovného, čo je zhruba o 20 Euro viac než za čiernu variantu.

Balenie

Fotoaparát mi dorazil kuriérom za 3 dni. Po rozbalení ma nič neprekvapilo, už z recenzií som vedel, že zariadenie je dodávané, žiaľ, len s USB nabíjačkou a už v predstihu som si objednal plnohodnotnú nabíjačku aj s náhradnou batériou z internetu aj s ďalšími doplnkami (brašňa, remienok na ruku atď.). Nevýhodou tohto riešenia je aj to, že počas nabíjania sa nedá zariadenie používať.

Z nepochopiteľných dôvodov však ku fotoaparátu nie je dodávaný ani plnohodnotný manuál, ale iba rýchla príručka v niekoľkých jazykoch (češtinu a slovenčinu tu nenájdete). Podrobný manuál, ktorý sa dá stiahnuť zo stránky výrobcu v pdf podobe, je v angličtine, slovenská a česká verzia je len v online podobe (našťastie tu je verzia pre tlač, ktorú som si vyexportoval cez špeciálny Adobe plugin do pdf súboru).

Ovládanie

Ovládanie je vcelku bezproblémové, nachádza sa tu množstvo programovateľných tlačítok, dva rollery (z ktorých jeden funguje aj ako kurzorové klávesy) a namiesto neprehľadného menu z predošlých Nexov sa výrobca vrátil k osvedčenému systému z SLT zrkadloviek.

Fotoaparát má zväčený grip, za ktorý sa pomerne dobre drží, sklamaním je však použitie zväčša plastových materiálov a výrazných hrán, čo nevyzerá moc dobre a vzbudzuje značne lacný dojem z prístroja. Ďalší smutný fakt je, že slot pre SD kartu sa, žiaľ, opäť nachádza spoločne v šachte s batériou.

Displej je výklopný (pri použití so stabilizátorom - aspoň pre mňa - dokonca výhodnejšie než polohovateľný mechanizmus) a spolu s hľadáčikom používajú kvalitnú OLED technológiu s dostatočným rozlíšením (aj keď hľadáčik nedosahuje kvalít displeja). Displej ale nie je 3:2, ale len 16:9 - evidentne kvôli videu - na fotenie trochu nepraktické, ale aspoň hľadáčik je 3:2. Pre displej sa dá v menu zapnúť zobrazenie pre slnečný deň a je dobre viditeľný aj na slnku.

Displej síce nie je dotykový, ale pomocou tlačítka DISP si môžeme prepínať 4 spôsoby zobrazenia informácií (v hľadáčiku len vypnutie/zapnutie histogramu). Okrem toho môžme cez funkčné tlačítko zobraziť Quick Menu, ktoré je dokonca nastaviteľné (pozn. Prvýkrát som sa s takýmto flexibilným prístupom stretol v minulosti na profikompaktoch Fuji). Na internetových fórach je dosť kritizovaný zdĺhavý spôsob výberu ostriaceho bodu, ja v tom však osobne nevidím žiadny problém. Stačí totiž stlačiť vnútorné tlačidlo spodného rolleru a ostriaci bod nastaviť pomocou kurzorových kláves - tj. systém rovnaký ako u iných fotoaparátov, ktoré nemajú dotykový displej.

Jediná vec, ktorá mi na ovládaní vadí, je hlboké zapustenie a nevhodné umiestnenie tlačítka pre nahrávanie videa (na zadnom rohu gripu). Autori to tak zrejme riešili s dobrým úmyslom, aby sa predišlo neúmyselnému spusteniu/vypnutiu nahrávania, výsledkom však je, že jednak sa nedá stlačiť naslepo, takže sa musím odkloniť od hľadáčika a zároveň ho musím silno stlačiť, takže často kvôli tomu pohnem celým fotoaparátom.

Ostatné funkcie a vzhľad tu nebudem zdĺhavo popisovať, k možnostiam ďalšieho vylepšenia ovládania sa vrátim na konci článku.

Fotenie

Hneď na začiatku musím veľmi zdôrazniť a pochváliť, že fotoaparát, na rozdiel od ostatných fotoaparátov s elektronickým hľadáčikom, nelaguje ani na displeji ani v hľadáčiku po stláčaní spúšte pri fotení, čo umožňuje snímanie aj akčných scén!!!

Ako prvú som si s nedočkavosťou vyskúšal, samozrejme, rýchlosť kontinuálneho snímania a hlavne ostrenia, ktorá je všade ospevovaná na internete a Sony na nej založilo reklamnú kampaň pre toto zariadenie. To čo som už v podstate viac krát videl na internetových videách, sa opäť potvrdilo. Keďže osobne nefotím šport ani divú zver, frekvencia 11 snímkov za sekundu sa mi zíde napr. pri fotení detí, ktoré sa nekontrolovane stále hýbu (pozn. Podobné rýchlosti som používal už aj na svojich predchádzajúcich zariadeniach, napr. Sony SLT A57 dosahovala až 12 fps, Panasonic G6 v režime elektronickej závierky dokonca 40 fps).

Tieto marketingové záležitosti o najrýchlejšom autofokuse na svete však treba brať s veľkou rezervou. Fotoaparát síce naozaj snaží pri spomenutej snímkovej frekvencií aj preostrovať, ale úspešnosť je dosť mizerná (približne 1-2 snímky z 11) pri dobrom svetle. (pozn. Na internete dokonca nájdete porovnávacie video, v ktorom je v tomto ohľade lepší napr. Nikon D3300 a dokonca aj Fuji X-T1, tj. značka, ktorá nemá práve rýchle fotoaparáty, a ich úspešnosť ostrenia je približne 4 snímky za sekundu).

Ďalej som si rýchlo všimol, že spúšť je dosť hlasná, nehovoriac o  funkcii tichej elektronickej závierky, na ktorú som bol zvyknutý na Panasoniku, o ktorej tu môžem len snívať...

Niekoľko mojich fotiek na ukážku (videá pridám neskôr)

Ako som však uviedol už v úvode, ja som tento fotoaparát kupoval kvôli niečomu inému - totiž kvôli natáčaniu videa - a tu ma mašinka nesklamala. Rýchlosť ostrenia vo videorežime je totiž minimálne taká skvelá, ako v mojej bývalej SLT zrkadlovke - viď ďalej...

Videorežim

Kvalita obrazu

Prvé prekvapenie som našiel v menu prístroja, v ktorom je možné si vybrať TV normu buď PAL alebo NTSC. Po zmene normy sa fotoaparát reštartuje a vyzve k naformátovaniu SD karty. V režime PAL môžete zaznamenávať video v normách 50p a 25p, v NTSC 24p a 60p. (pozn. Znalci už vedia, že európska norma je potrebná kvôli synchronizácii s umelým svetlom pri natáčaní v interiéroch a amerických 60p sa zíde na plynulé spomaľovačky pri post-processingu). V oboch normách však platí obmedzenie 29:59min pre nahrávky.

Nie je však všetko také skvelé, ako to na prvý krát vyzerá. Totiž - kvôli nešťastnému použitiu zastaralého kodeku AVCHD 2.0 s obmedzenou rýchlosťou max. 28Mb/s zabudnite na natáčanie rýchlych akčných scén, režim 60p s takýmto nízkym dátovým tokom jednoducho nestíha vykresľovať detaily a pohyb. (pozn. Škoda, že kodek mp4 tu má obmedzenie len 1440x1080/12M a Sony tu neimplementovali ani svoj nový kodek XAVC-S, ktorý už použili napr. v Sony A7/A7r). Situáciu nerieši ani HDMI výstup - ten je tu síce odomknutý a nekomprimovaný (na G6 bol zamknutý), ale podľa eoshd.com je len 4:2:0 namiesto 4:2:2, takže vo výsledku tam vraj vznikajú pruhy a teda nevhodný pre ukladanie na externé dátové zariadenie.

Obraz síce nie je taký ostrý a detailný ako na Panasonicoch (G6, GH-2/3, GX7), ale má oproti nim menej šumu pri vyšších ISO (samozrejme hlavne vďaka väčšiemu APSC snímaču). Na fórach som sa dočítal, že je tu posun aj oproti predchádzajúcim Nexom - obraz vraj má údajne menší aliasing a moaré a je menej rozpatlaný.

Veľkým problémom však zostáva prehrievanie počas natáčania videa, známe aj z SLT zrkadloviek. Po približne 22 minútach sa na displeji objaví varovná ikona s vysokou teplotou a o chvíľu sa fotoaparát vypne. Zariadenie je možné používať síce ihneď, ale na natáčanie videa treba niekoľko minút počkať, kým vychladne.

Najdôležitejšia vec - automatické ostrenie!

Ostrenie vo videu je obmedzené na 2 režimy - manuálne a kontinuálne. Jeho výhodou je však skvelá novinka, ktorá umožňuje pre AF vo videu nastavovať rýchlosť preostrovania a sledovania objektu (keď si to spomalím, bude sa chovať podobne ako napr. na Canone 70D).

Rýchlosť a presnosť ostrenia vo videu je porovnateľné s Panasonicom, prekonáva ho pri prechode zo vzdialenejších objektov na bližšie. Na Panasonicu mi veľmi vadilo, že to nerobil plynule (najprv 2-krát prejde hore-dolu cez rovinu ostrenia, až potom sa vráti), tu je to už v poriadku (pozn. Toto bol práve ten hlavný dôvod, prečo som predal G6 a vrátil sa ku Sony). Automatické ostrenie je dokonca lepšie než na SLT, pretože po zapnutí AF mi, na rozdiel od zrkadlovky, nezamkne expozíciu (pozn. Kvôli tomu som zasa predal A57).

Expozícia

Počas natáčania môžno okrem závierky a clony meniť aj ISO (vrátane intervalov pre Auto-ISO) a niektoré parametre ostrenia (režim a oblasť). Nemožno však meniť režim merania expozície, vyváženie bielej a ani nastavenie farieb. Okrem toho, na rozdiel od SLT, tu pri zapnutom AF nezablokovali rozsah clon pre videorežim - môzem si ostriť s ľubovoľnou clonou (a nie som tak obmedzený na rozsah f3,5-5.6), čím sa dá napríklad pri použítí f2.8 dosiahnuť vo videu nádherný bokeh a naopak, pre dynamické scény môžem používať veľkú hĺbku ostrenia.

Vo videu sa inak A6k chová podobne ako SLT - páči sa mi, že na rozdiel od Panasonicu má automatické expozičné nastavenia (ISO/závierka/clona) plynulé a nie skokové, nanešťastie to ale robí znova moc rýchlo - potreboval by som to spomaliť ako mi to umožňuje pri spomenutom ostrení - ale aspoň sa dajú nastaviť intervaly pre Auto ISO, takže obraz potom tak moc nebliká pri prechádzaní po kontrastných plochách.

Zvuk

Ďalším sklamaním je, že tu nie je ani vstup pre 3,5mm mikrofónový jack, zrejme si ho výrobca rezervuje na A7000... Na pripojenie mikrofónu preto treba použiť buď niektorý drahý špeci Sony mikrofón (celkom 3 druhy - jeden stereo a dva mono - najnovšie dokonca bezdrátový) alebo HW hack (pozn. Jeden Američan upravuje originálny stereo mikrofón tak, že na ňom sluchátkový výstup prehodí na vstup).

Ďalšie zlepšenie ovládanie prístroja

Na rozdiel od SLT tu výrobca umožnil zmeniť funkciu (aspoň pre mňa nepotrebnému) tlačítku pre kompenzáciu expozície - keďže ani jedno z tlačítok tu nemalo priradenú funkciu vyváženia bielej, nebolo čo riešiť (navyše kompenzácia sa dá v prípade potreby rýchlo nájsť v Quick Menu).

Funkčné tlačítko C1, ktoré sa nachádza vedľa spúšte, malo priradené výber typu ostrenia - keďže však vo videorežime sa nedá zapnúť jednorázové AF-S a môj objektív nemá tlačítko pre zamknutie AF, zmenil som jeho funkciu na prepínanie medzi režimami AF-C a AF-M, čím som zabil 2 muchy jednou ranou. (pozn. MF vo videorežime nemá možnosť zapnúť lupu, preto keď potrebujem používať túto pomôcku, musím buď natáčať video vo fotorežime alebo komplikovane prednastaviť ako východiskové ostrenie pre fotenie aj kamerovanie režim MF, manuálne zaostriť v režime fotenia a nakoniec sa prepnúť do videorežimu a spustiť nahrávanie.)

Ďalej mi tu chýba tlačítko na manuálne prepínanie displeja a hľadáčika - avšak táto funkcia sa nedá priradiť žiadnemu funkčnému tlačítku, preto som na C2 priradil namiesto nepotrebnej nápovedy funkciu rýchleho prepínania stabilizácie (ktoré ale zatiaľ nevyužijem, keďže ešte nemám stabilizovaný objektív).

Funkcie na spodnom rolleri sú, na rozdiel od ostatných fotoaparátov, otočené o 90 stupňov doprava, ale keďže vedľa nich sú textové popisky, dá sa s tým rýchlo pracovať.

Ostatné funkcie

Majitelia nových fotoaparátov a kamier od Sony sa musia zmieriť s novou politikou výrobcu, ktorý začal niektoré funkcie presúvať z fotoaparátu na svoj online portál Sony Playmemorries, z ktorého ich treba dodatočne nainštalovať. Fotoaparát sa dá pripojiť buď priamo cez Wifi, alebo cez USB kábel prostredníctvom počítača, pripojeného do internetu. Pred inštaláciou je potrebné sa najprv zaregistrovať. A tu vzniká ďalší problém, pretože Slovensko a Česko nie su podporované. Preto po zadaní inej krajiny je možné nainštalovať len free aplikácie. Za prémiové aplikácie sa totiž platí - napr. obľúbené Time Lapse stojí až 10,- dolárov - a systém odmieta akceptovať platobné karty a dokonca aj Paypal platby pre domácich užívateľov.

(0 Votes, average 0 out of 5)

Vyhodnotenie

Plusy

  • malé rozmery a hmotnosť
  • dostatočne veľký grip
  • pri fotení display ani hľadáčik nelagujú pri stláčaní spúšte
  • podpora ukladania videa do oboch systémov PAL aj NTSC
  • nastaviteľná rýchlosť a plynulosť ostrenia vo videu
  • veľké možnosti prispôsobenia ovládacích tlačítok, quickmenu a grafických pomôcok na displeji
  • vysoká kvalita fotiek
  • vysoká rýchlosť ostrenia a kontinuálneho snímania
  • kvalitné objektívy pre video (lacné 35mm a 50mm a drahší 85mm) s vysokou svetelnosťou (f1.8), účinnou stabilizáciou (OSS) a dostatočne rýchlym a tichým AF

Mínusy

  • v základnom balení chýba plnohodnotná nabíjačka
  • plastové telo
  • display nie je dotykový
  • SD karta umiestnená vedľa batérie
  • absencia štandartného mikrofónového vstupu
  • pomalý štart
  • pri prepínaní NTSC/PAL treba reštart fotoaparátu a formát karty
  • veľmi hlasná mechanická závierka, absencia elektronickej závierky
  • odstránenie niektorých funkcií fotoaparátu (napr. timelapse) a (v súčasnosti) nemožnosť ich inštalácie pre krajiny, ktoré nie sú podporované (vrátane SR a ČR)
  • chýba vodováha (v predošlých Nexoch bola!)
  • nevhodne riešené tlačítko pre nahrávanie videa
  • použitie zastaralých videokodekov s nízkym bitrate a malým množstvom detailov (možné vyriešiť v budúcnosti cez prípadný firmware alebo hack)
  • niektoré nastavenia (napr. ostrenie) nelogicky a neprehľadne rozhodené v rôznych častiach menu
  • veľmi malá výdrž batérie (pri natáčaní videa dokonca len približne 1 hodina!)
  • nedostupnosť niektorých funkcií počas ukladania na kartu
  • nepoužiteľný HDMI výstup videa
  • prehrievanie počas natáčania videa
  • absencia 4k a spomaleného videa

Záver

Je známe, že najväčšou slabinou E-mount fotoaparátov je výber a cena kvalitných objektívov. Situácia sa ale neustále zlepšuje. Tí, ktorí potrebujú lepšiu svetelnosť, môžu buď používať kvalitné objektívy s pevným ohniskom, alebo cez príslušný adaptér pripojiť objektívy určené pre starší Sony A-mount. Zákazník sa tu pritom nemusí žiadnym spôsobom obmedzovať, pretože Sony má zrejme jediný funkčný systém adaptérov na trhu, ktorý umožňuje nastavovať elektronicky clonu a používať autofocus.

Najbližšou konkurenciou tohto fotoaparátu je zrejme Panasonic GX7. Toto zariadenie má v podstate rovnaké rozmery a tvar, avšak cenovo je približne o 200 Euro drahšie, má horšie ostrenie vo videu a menší 4:3 snímač. Za tento príplatok ale ponúka toho viac než dosť: kovové telo, stabilizáciu v tele (len pre fotenie, nefunguje vo videorežime), kvalitnejšie mp4 videokodeky, elektronickú závierku, timelapse, vodováhu, priamy výber ostriaceho bodu cez dotykový displej ai...

Aktualizované: Cena A6000 síce klesla na 568,- Euro, zároveň sa ale Panasonic GX7 stal ešte silnejšou konkurenciou, pretože uvedením GH4 na trh prudko klesla cena GX7 na 518,- Euro (G6 dokonca až na 380,- Euro).

Na konci mi neostáva nič iné len konštatovať, že zariadenie, až na pár spomenutých nedostatkov, znamená určitý posun od predošlých Nexov a v niektorých oblastiach dokonca prevyšuje aj SLT zrkadlovky. Je zrejme najuniverzálnejším modelom v segmente CSC fotoaparátov vo svojej cenovej kategórii. Skvele fotí aj natáča videá, je malý a ľahký, nepúta zbytočnú pozornosť okolia a človeka s ním baví pracovať.

Pár slov o objektíve

Ako som už spomenul na začiatku článku, ku fotoaparátu som kúpil pevný objektív Sigma 60mm f2.8 DN, ktorý sa dá zohnať za smiešnych 150,- Euro. Podľa testov na dxomark.com by to mal byť najostrejší objektív pre E-mount (ostrejší než Zeiss za 1000 euro). Nemá ale stabilizáciu, takže pri fotení v slabšom svetle je bez statívu problém odfotiť ostrejší záber.

Dĺžka ohniska je logicky vhodná pre použitie na fotenie portrétu a pod. Jeho svetelnosť síce nie je najlepšia, ale má pekný bokeh a je veľmi ostrý aj na najnižšom clonovom čísle.

Pozn.: Objektív patrí do produktovej rady Sigmy s označením ART, ktoré používajú špeciálny motor na plynulý a rýchly pohon ostrenia, určený predovšetkým pre natáčanie videa. Kvôli tomu je pri vypnutom stave zariadenia počuť hrkot, ktorý spôsobuje uvolnený mechanizmus, pokiaľ s objektívom trasieme. Preto môže prípadných nových majiteľov tento zvuk omylom vystrašiť a myslieť, že ide o závadu na reklamáciu.

Po prvom nasadení objektívu a zapnutí fotoaparátu mi však objektív stále bzučal - zvuk podobný zvuku pri optickej stabilizácii. Našťastie som rýchlo zistil, kde bol problém - v menu bola od výrobcu zapnutá voľba na predostrenie - tj. okrem režimu MF stále automaticky preostroval ešte predtým, než bola stlačená spúšť. Tento zvuk je však počuť pri používaní kontinuálneho automatického ostrenia, čo vadí hlavne pri videu, našťastie nie je moc hlasný.

Najbližším konkurentom tejto Sigmy je v súčasnosti objektív Sony 50mm f1.8 OSS, ktorý je svetelnejší a má aj stabilizáciu, (ktorá sa zíde nie len pri nedostatku svetla, ale hlavne pri natáčaní videa). Na porovnateľnú ostrosť ho však treba trochu pricloniť a cenovo je asi o 100 Euro drahší. Čo sa týka rýchlosti, spolu so Sigmou sa radia medzi priemer (treba mu však updatovať firmware na verziu 0.2 pre lepšiu podporu fázového ostrenia).

Update: Objektív Sony 50mm f1.8 sa mi nakoniec podarilo zohnať na jednom SK e-hope v akcii za 200 Euro. Zistil som, že prstenec manuálneho ostrenia na ňom ide dosť ztuha a má dlhú odozvu. Objektív ostrí najrýchlejšie v rozsahu clôn 3,2-6,3, ale pri preostrovaní dosť výrazne zoomuje (výrazne rušivé pri natáčaní videa!).

Update 2: Skúsenosti s teleobjektívmi mount A cez adaptér LA-EA4:

  • Sigma 70-300 - lacná, ale hlučný AF s otáčaním predného člena. Na slušnú kresbu ho treba pricloniť na F8, priemerná stabilizácia
  • Sony G 70-300 - vyššia cena, opticky aj ostrením výborný, ale nemá stabilizáciu
  • Sigma 50-500 - vysoká cena, rozmery a váha, na slušnú kresbu ho treba pricloniť až na F11, výborná stabilizácia.

(0 Votes, average 0 out of 5)

Prečítané 6102 x Naposledy zmenené 03.02.2017

Komentárov   

 
#13 sm.art 2015-10-10 10:00
A6000 vs G7:
But if I was asked, which one and for what reason.. I would answer the G7. Because it shows
a) Similar noise amount with better codec compression
b) Nice noise pattern (at least not annoying). You can get rid a lot of it with success with denoising software.
a) it does not overheat at any mode (tested)
b) much more battery life (tested)
c) 4K video with MUCH BETTER NOISE ATTITUDE THAN THE 1080p
d) better colours
Citovať
 
 
#12 sm.art 2015-06-23 07:11
Vyšiel fw 2.0, ktorý zrýchľuje štart fotoaparátu a prináša kodek XAVC-S.
Citovať
 
 
#11 sm.art 2014-08-26 12:03
Z Ameriky by som uz fotak viac nechcel, lebo ma problem so synchronizaciou 50Hz pri natacani videa pod umelym svetlom. Odporucam pockat do polovice septembra, kedy sa bude konat v Nemecku Photokina, na ktorej budu predstavene novinky.
Citovať
 
 
#10 creesho 2014-08-21 12:57
Ahojte, stale som sa nerozhodol ake CSC kupit. Idealny fotak neexistuje (zatial) lebo by potom mohli firmy zavriet tovarne :) Tiez rozmyslam na A6000 ale padol mi do oka aj Olympus OM-D E-M10. mam moznost si zariadenie doviest z Kanady takze to bude aj cenovo vyhodnejsie. A6000 predavaju s dvoma objektivmi 16-50 a 55-200 tusim ze svetelnost tam je 4-6.3 ak sa nemylim. Olympus iba setak 14-42 alebo 14-50. neviem fakt sa rozhodnut. nechcem urobit chybu
Citovať
 
 
#9 sm.art 2014-07-22 07:46
Nadherna ukazka porovnania kontrastoveho a fazoveho ostrenia.

www.youtube.com/.../

Kedy konecne implementuje Panasonic fazove ostrenie???

Fazove ostrenie maju z CSC okrem Nikon 1 este Fuji X-T1 a Sony A6000.
Citovať
 
 
#8 sm.art 2014-07-07 11:23
Inak skusal som HDMI vystup na monitore a teda video nie je ziadna slava. Ked to porovnam s fotkou, tak to je jedno blato. Takze som sa rozhodol, ze pojdem do 4K.

Som ale zvedavy, ci Sony a7000 bude uz 4K, urcite by som siel do toho, lebo gh4 ma maly snimac a nemienim tam cpat kvoli tomu metabones speedbooster a canikon objektivy a ani kupovat fullframe a7s, ktory je jednak drahy a jednak kvoli velkemu snimacu ma velky rolling shutter. Urcite si teda pockam na nejaky cenovo vyhodny apsc 4k fotak, rozmer apsc je zlata stredna cesta a najlepsi kompromis, osobne to vidim najskor na ten sony, kedze ten ma jednak najnizsie ceny a jednak su najinovativnejs i. Inak cital som na eoshd.com ze ten novy xavc-s kodek od Sony nie je ziadna velka slava - ma sice vyse 2-nasobny bitrate (50mb/s) nez predosly AVCHD, ale stale obsahuje komprimovane makrorobloky v obraze, takze ked neimplementuju nejaky cudzi mp4/mov kodek, budu musiet spravit aspon plnohodnotny 10bit 422 hdmi videoout (ako to spravili v A7s) a k tomu bude treba prikupit nejaky 4k externy rekorder, ktory zatial ale nie je na trhu - lebo vraj novy Atomos Shogun v skutocnosti nahrava ten prores v 8bit.
Citovať
 
 
#7 sm.art 2014-07-02 12:50
Sony lens roadmap:

16-35mm f/4 Zeiss OSS (2014) (announced May 1, 2014)
28-135mm f/4 G OSS (2015) (announced May 1, 2014)
Citovať
 
 
#6 Miro 2014-05-30 13:47
Na G5+14-42 mi vadi naladove automaticke vyvazenie bielej, trochu divne farby zelenej a modrej aj napriek roznym nastaveniam. Neviem, ci je to kusova chyba objektivu 14-42, pretoze so 45-150 su vysledky podstatne lepsie. Zvazujem prechod na A6000. Nie som si ale isty objektivom Sony 16-50. Recenzie su protichodne.
Citovať
 
 
#5 sm.art 2014-05-30 05:23
Predpokladam, ze ste mali na mysli objektiv pre Sony. Co sa tyka kitoveho objektivu Panasonic, tak ten je podla mna lepsi.
Citovať
 
 
#4 sm.art 2014-05-30 05:17
Mal som G6, rozdiel v dennych fotografiach - az na rozlisenie - v podstate ziadny. Ten kitovy objektiv ma na roznych ohniskach poduskovite/sud kovite skreslenie, co sa da ciastocne korigovat postprocessingo m. Vo videu je power zoom nepouzitelny, lebo je trhany a trasie sa aj pri pouziti tlacitok aj pri mechanickom otacani prstenca. Je mozne zapnut este dalsi 2x digitalny zoom, ale pri prechode z optickeho na digitalny a naspat na okamih prestane zoomovat a potom pokracuje rozdielnou rychlostou. Inak je kitovy objektiv vcelku pouzitelny.
Citovať
 

Pridať komentár


Bezpečnostný kód
Obnoviť

 

Hľadať

Najnovšie v blogu

Najnovšie obrázky

„Snažme se žít tak, aby naší smrti litoval i majitel pohřební služby.“ Mark Twain